Kategorie
Kanál RSS
Nebyl přidán žádný RSS kanál
Přestavbové sety
1. Jak funguje rekuperace a s jakým motorem ji lze využít?
Rekuperaci, tedy zpětné dobíjení akumulátoru přeměnou části kinetické energie při brždění, podporují všechny námi prodávané sety. Nicméně této funkce lze využít pouze u motorů bez volnoběžky (všechny kromě 250W motoru), protože u motoru s volnoběžkou se motor při brždění neotáčí a tedy nemůže generovat proud. Rekuperace se aktivuje, jakmile začne jezdec brzdit (v brzdových páčkách jsou mikrospínače) a motor tak začne vyvíjet určitou brzdnou sílu (nikdy ne však takovou, aby se kolo například zablokovalo), která pomáhá zvyšovat brzdný účinek klasických brzd a zároveň dobíjí akumulátor - regenerativní brždění. Obecně není rekuperace u kol příliš účinná, lze hovořit o jednotkách procent energie, ketrá se vrátí do akumulátorů. Pokročilejší řídící jednotky (Kelly Controlls) jsou schopny atakovat v ideálních podmínkách desetiprocentní hranici.
2. Když si posčítám cenu setu, moderního akumulátoru a nabíječky, dostanu se na cenu nejlevnějších prodávaných elektrokol. Proč tedy přestavovat, když za stejné peníze můžu mít hotové elektrokolo?
Rozdíl je ve výsledku, který za utracené peníze dostanete. Nejlevnější elektrokola na trhu musí být postavena z těch nejlevnějších dostupných komponent (jak cyklistických, tak elektrických), aby mohla mít takovou cenu a podle toho to také většinou vypadá. Dále tu jsou omezení, která musí oficiálně prodávaná kola splňovat (výkon max. 250W, maximální rychlost do 25km/h atd.). Kombinací našich komponent a vašeho staršího, ale kvalitního kola (případně nového solidního kola), dosáhnete výsledku, který odpovída novému elektrokolu v cenové relaci nejméně 30-40 tisíc Kč. Navíc máte možnost omezení evropské vyhlášky pro elektrokola ignorovat. My vás na ně upozorníme, ale je na vašem svobodném rozhodnutí, jaký výkon a rychlost bude mít vaše kolo, zvlášť pokud ho používáte mimo silnice. Nicméně na vás je i odpovědnost za případné důsledky porušování této vyhlášky.
3. Stačí výkon elektromotoru 250W nebo raději zvolit něco silnějšího?
Záleží na plánovaném použití. Motor 250W je vhodný pro výpomoc cyklistovi, který chce ale stále aktivně šlapat. Motor je lehký a disponuje volnoběžkou, takže pokud ho zrovna nepoužíváte, není na kole jeho přítomnost prakticky znát. Po rovině člověka uveze, když je to potřeba a do kopce jezdci výrazně pomůže. Až tak, že i do kopce může dát do pedálů tolik energie, jak při jízdě po rovince. Motory s výkonem 500W a výše jsou již koncepčně odlišné. Jsou přímé, tedy bez volnoběžky, a jsou podstatně těžší (cca 6,5Kg namísto 2,5Kg u 250W). Disponují ale také mnohem větší silou, která je schopna již v případě potřeby jezdce vyvézt i do kopce bez šlapání. Také akcelerace z nulové rychlosti je rychlejší a tyto motory mohou také brzdit při rekuperaci. Jsou vhodné pro jezdce, kteří se chtějí už více vozit, než šlapat, případně pro jezdce, kteří ze zdravotních důvodů prostě šlapat nemohou. Je ale třeba počítat s tím, že výkon nad 250W není oficiálně povolen pro provoz na veřejných komunikacích. Dále je také třeba kalkulovat s přímou souvislostí "vyšší výkon = vyšší spotřeba = kratší dojezd na stejnou kapacitu akumulátoru".
4. Jaký je rozdíl mezi přímým BLDC motorem a motorem s volnoběžkou? Je volnoběžka spolehlivá?
Jak již název napovídá, rozdíl je v přítomnosti nebo absenci volnoběžky uvnitř motoru. Díky volnoběžce neklade motor při jízdě bez jeho využití naprosto žádný odpor. Kvůli tomu ale není možné využít ani funkce rekuperace a brzdění elektromotorem spolu s brzdami. Volnoběžka se montuje pouze do slabších motorů 250W, kde vedle ní naleznete v motoru ještě ozubená kola planetové převodovky (motor se pak točí třikrát rychleji, než je přenášeno na kolo, což při nižším výkonu motoru dovoluje stále solidní zátah motoru). Přímý motor je mnohem jednodušší. Jsou v něm jediné dvě pohyblivé části a to jsou dvě kuličková ložiska na ose motoru. Vinutí je na statoru s osou a plášť (rotor) motoru je opatřen prstencem permanentních neodymových magnetů, skrze které se rotor bezkontaktně roztáčí.
Životnosti volnoběžky u našich motorů není třeba se obávat. Náš systém je spolehlivý a robustní. Zatím jsme nemuseli ani volnoběžku, ani kolečka převodovky v žádném motoru měnit a to někteří zákazníci nám hlásí už desetitisíce najetých kilometrů.
5. Olověné nebo moderní akumulátory?
Jednoznačně vhodnější jsou moderní Li-ion nebo LiFePO4 akumulátory. Především u bicyklů je znát každé kilo navíc a olověné aku jsou na stejnou kapacitu přibližně 3x těžší, což komplikuje i jejich pevné a spolehlivé uchycení na rámu kola. Navíc gelovým olověným akumulátorům příliš neprospívají vibrace na kole a je třeba počítat s životností maximálně dva roky a velkým úbytkem kapacity. Moderní články lze dobíjet kdykoliv průběžně, protože netrpí paměťovým efektem. Mají mnohem delší životnost, nízké samovybíjení, vlastní elektroniku s ochranou proti podbití, při vybíjení na nich pouze pomalu poklesá napětí, tzn. motor může jet pořád prakticky na 100% výkonu atd. Jediný argument pro olovo je tedy už jen a pouze cena, která je podstatně nižší, než u Li-ion a LiFePO4 článků.
6. Jakou kapacitu akumulátoru zvolit?
Záleží na výkonu motoru a požadavku na dojezd. U 250W motoru se nejčastěji používají kapacity 6Ah/36v (35 km s příšlapem), 10Ah/36V (65 Km s příšlapem) nebo 12Ah/36V (80 km s příšlapem). Pro motor 500W a výše je třeba již volit akumulátor s kapacitou 10Ah a větší, aby byl motoru schopen dodat potřebné špičkové proudy. Například kombinace 500W (nebo MagicPie 750W) motor + 10Ah/36V aku (20 km bez šlapání / 40km s příšlapem), 500W (nebo MagicPie 750W) motor + 12Ah/36V aku (25 km bez šlapání / 50 km s příšlapem), 750W (nebo MagicPie 1000W) + 10Ah/48V aku (25 km bez šlapání / 50 km s příšlapem) atd. Dojezdy prosím berte orientačně, samozřejmě záleží na terénu, hmotnosti jezdce, větru atd.
Kit 250W + Akumulátor Li-ion LG 11Ah
15 990,00 Kč 14 990,00 Kč
- Kola na elektrokola
- Přestavby na elektrokola
- Středové pohony
- Kokory okr. Přerov elektrokola-přestavby. Golden motor, MagicPie, Evbike.
- Hotová kola jsou krásná, ale to ja tak vše co mohou nabídnout. Přestavba, co se týče jízdy a ceny je vždy mnohem výhodnější.
- POZOR
- Montujeme motory i s vysokým výkonem na sjezdová a horská kola. Otvíráme tak nové obzory všem, kteří jezdí rádi z kopce do kopce!! Testovací jízda zdarma! Samozřejmě nabízíme i běžná elektrokola na cyklostezky a do města.
- Montáž na míru dle požadavků jako jsou rychlost, výkon, dojezd, cena a hlavně spokojenost.
- Téměř u všech sad nastavíme pouhým přepnutím legální výkon.
- Nabízíme velmi kvalitní a vyladěné řídící jednotky s vyšším výkonem..
- Baterie o pouhých 1000,- kč dražší, může být i trojnásobně lepší. Kvalitně postavené e-kolo jezdí a neleží v garáži.
- Když už to má něco stát, ať to stojí za to.
Elektrokolo využijete ve městě třeba k dojíždění do prácea tím hodně ušetřite času peněz a hlavně nervy s parkováním.1000W Magic pie Golden motor. Nejlepší motor za velmi dobrou cenu.
Velmi dobře vyladěné středové pohony přináší dlouhodobou radost. Přijeďte se projet.
Jezdit do práce nebo do školy na kole a přitom se nezapotit ani při šlapání do kopce? To je možné pouze s kolem, které je vybaveno našim elektromotorem. v náboji nebo středovým pohonem.
Služba
Při zakoupení celé přestavbové sady včetně akumulátoru si pro vaše kolo do vzdálenosti 50km dojedeme a po přestavbě zase přivezeme...
Elektrokola aktivně používáme už od roku 2009. Jsme téměř každodenní uživatelé. Vyzkoušeli jsme řadu motorů a baterií různých kapacit v terénu i na silnici. Dokážeme kombinovat a postavit e-bike přesně podle vašich představ. Většinu náhradních dílů máme skladem v prodejně, takže téměř všechny opravy uděláme snad i počkání. Pokud se něco porouchá na novém kole, tak co nejrychleji opravíme nabo zapůjčíme náhradní díl.
Jízda na kole od nás je nikdy nekončící zábava a radost. Naše kola neleží v garáži. Víme co děláme.